Aprenentatge Expert-Novell. Noves metodologies a l’escola.

L’Escola està canviant!!!!

La nostra Escola està en època de canvis. Com moltes vegades es diu, una imatge val més que mil paraules i a continuació us reproduint unes fotografies que vam fer durant una sessió de Grups Flexibles.
Hi podem veure 3 grups diferents treballant en el mateix espai (sala d’usos múltiples). Un grup està treballant amb el guiatge del mestre tot identificant els llocs d’origen dels instruments que ens va presentar en Pol durant el taller de Santa Cecília en un mapa gegant.

També hi ha diversos grups d’alumnes que estan treballant de forma cooperativa. En cada grup hi ha alumnes més experts (grans)  i d’altres més novells (més petits). L’activitat consistia en calcular la probabilitat en tirar dos daus que la suma dels punts sigui 7. Ho vàrem fer de dues maneres. La primera la van realitzar entre els petits i els grans conjuntament. Els petits van tirar 50 vegades els daus i deien als grans el resultats que havien sortit. Després van comptar entre tots els membres del grup les vegades que la suma dels daus va ser 7.

Després, amb el suport d’un mestre, els grans van calcular la probabilitat en percentatge que la suma dels daus fos 7.

Aquesta és una petita mostra del que actualment està passant a la nostra escola. Una aposta ferma per l’aprenentatge Expert-Novell, aprenentatge entre iguals, treball per projectes, …

DSC_0865 DSC_0869 DSC_0866 DSC_0867 DSC_0872