Visita de la directora dels Serveis Territorials de Maresme-Vallès Oriental

Aquesta setmana ens ha visitat la Directora dels Serveis Territorials del Maresme, senyora Carmina Pinya.

Els alumnes de Cicle Superior li han ofert un concert i han pogut conversar amb ella sobre molts temes: l’escola, la música, els projectes, els exàmens, la importància del treball en equip, …

També ha visitat, juntament amb la directora adjunta i l’inspector, les aules de l’escola i ha pogut veure què hi estaven treballant els alumnes.

Al migdia s’ha reunit amb tot el claustre i li hem pogut exposar diversos temes que ens preocupen com la matrícula, la plantilla de mestres, les instal·lacions, …

 

Mig miler de centres seran d’Escola Nova 21

Si hi ha alguna cosa de què es parla en el món de l’educació és de les escoles innovadores. I dins d’aquesta onada, el programa Escola Nova 21 hi té un protagonisme indiscutible. Després que a l’abril mostressin la seva declaració d’intencions, ahir van fer públiques quines són les escoles que podran fer la transformació amb la seva ajuda. Tot i que el programa estava previst per a 200, finalment els 456 centres educatius que ho han demanat podran sumar-se a aquest projecte d’innovació educativa gràcies a un acord amb la Diputació de Barcelona i el món local.

Continua llegint

Gino Ferri: “Si no involucrem les famílies en l’escola només n’esperaran bones notes”

EnL'educador italià Gino Ferritrevista a l’educador italià Gino Ferri, mestre durant molts anys a les escoles de Reggio Emilia i ara formador de mestres a Catalunya, que defensa el trencament amb un model massa rígid.

Gino Ferri porta a l’esquena 25 anys com a mestre a les escoles infantils de Reggio Emilia, a Itàlia, un municipi referent en matèria d’educació infantil. Ara, però, preveu instal·lar-se a Catalunya, on imparteix cursos i assessora escoles per renovar la seva forma d’ensenyar. No parlem de Reggio Emilia, sinó de la situació de les escoles a casa nostra i de tot el que es pot fer per trencar amb un model educatiu massa rígid.

Continua llegint

El treball per projectes: cap a un nou paradigma?

El treball per projectes exigeix una feina sistemàtica, científica, reflexiva, interpretativa i metacognitiva. No és un estudi superficial. Incorpora conceptes força rellevants en didàctica que analitzem en aquest article. Des de que Kilpatrick -deixeble de Dewey- establís el Project Method han passat molts anys (gairebé 100 anys). Kilpatrick entén per projecte …

Continua llegint